Groentesap (uit de sapcentrifuge)

Groentesappen zijn helemaal hot tegenwoordig. Sommige mensen nuttigen een sapje in de morgen, andere tijdens de lunch of in de avond. Groentesappen zitten boordevol goede voedingsstoffen, vezels, geven je veel energie en bovendien bevatten ze over het algemeen maar weinig calorieën. Daarnaast zitten er veel groenten bepaalde stoffen die zorgen voor een fijne huid en ook zeker niet onbelangrijk: het drinken van groentesappen kan bijdragen aan een minder grote kans op ziektes als kanker en hart- en vaatziekten.

Groentesap tips

Voordat je een groentesap gaat maken of een recept gaat samenstellen geven we jou nog graag een aantal tips om rekening mee te houden:

Laat na de bereiding je groentesap niet te lang staan. Veel belangrijke voedingsstoffen onttrekken zich al vlug na het bereiden uit de sap. Het beste is dus om het zo snel mogelijk op te drinken.
Mix de groentesap bij voorkeur met een sapcentrifuge. Een blender is ook mogelijk, maar voeg dan wel water toe om je sapje vloeibaar te houden. Bij een sapcentrifuge is dit niet mogelijk en gebeurd dit vanzelf.
Zorg dat je groenten goed schoon zijn.
Zorg bij voorkeur voor biologische groenten. Wanneer je deze niet hebt, zorg dan dat je je groente schilt om zo de pesticiden zoveel mogelijk te verwijderen. Wanneer je over biologische groenten beschikt is het juist beter om deze niet te schillen.

Groentesap recept

Hierna volgen dan eindelijk de ingrediënten van het recept:

  • 1/5 komkommer;
  • 1 bos selderie (zorg wel dat het onderste gedeelte is afgesneden);
  • 2 appels;
  • 1 kiwi;
  • 1 hand bladspinazie

Hoe te bereiden?

Heel simpel! Gooi alles in de centrifuge en laat het apparaat z'n werk doen. Zoals vermeld kan het ook in een blender, maar voeg dan wel wat extra water toe om ervoor te zorgen dat het geheel niet te dik is. Drink smakelijk!

Bananenpannenkoekjes Shake met rijstmeel/havermout en eiwitpoeder Groenteshake (uit de blender)